17 Aralık 2011 Cumartesi

Pratik tatlı tarifi

8 aylık evli bir insan olarak, 'evlilikten soğutma' yani; misafir üstüne misafir ağırlama ayları içerisindeyim. Her ne kadar arkadaşları ağırlamak zevkli olsa da; aile büyüklerini ağırlamak bir o kadar insanı kasıyor. Bir de, eğer benim gibi mutfak ile yeni tanışan bir insansanız vay halinize. İşte böyle zamanlarda anneler imdadımıza hızır gibi yetişiyor. Ben de zamanla yemek konusunda kendimi geliştiriyorum ve gerek annemden, gerekse Home TV, internet gibi yerlerden tarifler alıyorum. Bu tarifleri hayata geçirme konusunda henüz bir sıkıntı yaşamadım :)
Benim gibi yeni evlenenler için, çok pratik bir tatlı tarifi yazacağım; Havuçlu Toplar
Malzemelerimiz; 5-6 havuç
1 bardak toz şeker
17-18 adet pötibör bisküvi
1 paket hindistan cevizi
1 bardak su
Yapılışı: Havuçları bir güzel rendeliyoruz ve rendelediğimiz havuçları, 1 bardak su ve 1 bardak toz şeker ile birlikte tencerede kısık ateşte pişiriyoruz. Havuçları iyice öldükten sonra, süzgeç yardımıyla süzüyoruz.
Bir taraftan da rondoda pötibör bisküvilerimizi iyice un ufak yapıyoruz ve süzdüğümüz havuçlarla birlikte iyice yoğuruyoruz. Daha sonra da yuvarlayarak, top haline getiriyoruz ve hindistan cevizine buladıktan sonra buzdolabında bekletiyoruz...Afiyet olsun :)

1 yorum:

Bengus dedi ki...

yağsız olan bu havuç toplarını sonsuza kadar yiyebilirsiniz ki misafirliğim sırasında bu sekilde yemişliğim de vardır !